Благодійні шкарпетки. Що за одні?

Про що Скляна цибуля

Про що фільм Скляна цибуля

Цей огляд — це не рекомендація дивитись, чи не дивитись. Це спроба обговорити побачене. Якщо треба рекомендація — дивись.

Моя велика проблема — я дивлюсь трейлери. 

Задача трейлера — продати фільм. 

І він продає — мені хочеться піти та глянути фільм, в мене є певні очікування щодо жанру і сюжету. Якщо ж очікування не виправдовуються, я відчуваю дисонанс, який призводить до дискомфорту. 

Так було із Венсдей, яку продавали, як містичний детектив, а по суті це сильно спрощений пригодницький фільм (як Джеймс Бонд чи Індіана Джонс) в сетингу Гаррі Поттера. 

Так і зі Скляною цибулею. 

Жанр Скляної цибулі

Після першого фільму ми чекали детектив. А насправді…

Насправді, Скляна цибуля — це соціальна драма і гостра сатира. Як Джокер, тільки більше гумору.

Чому я так думаю? 

Тому що всі персонажі класичні, репрезентують якусь велику соціальну групу, а також в фільмі є моменти, які не впливають на сюжетну лінію ніяк. 

Далі спойлери.

Давайте два приклади:

  1. Навіщо Бланк каже, що Ілон Маск (ну, чи Майлз) тупий?
    По суті, воно ж не впливає на сюжет. Отруїти людину та інсценувати самогубство — це не тупо. Так само, як і отруїти ананасами того, в кого алергія на ананаси. Вимкнути світло — трохи тупо, але не тупо-тупо.
  2. Що то за чувак, який п’є пивко і курить шмаль?

Отже, моя версія

Режисер нам показує соціальну драму про бізнес, політику, інфлюенсерів, поп-діячів, науковців і ще декого;)

Він чітко показує, що політики, інфлюенсери, науковці і поп-культура на підсосі у бізнесу, а бізнес — тупий. Точніше прямий. Режисер прямо сміється в очі всім теоріям змови про Ротшильдів-масонів-людоящерів. Він каже: “Бізнес бере чужі ідеї і намагається їх конвертувати в гроші, маскуючи під якоюсь ідеологією, але це порожні слова”. За цими словами дуже прості дії. По типу, потогінної фабрики в Бангладеші, підкупу політиків чи вбивства опонентів.

А чувак, який п’є корону…

Це покоління, яке зараз in charge. Яке розслабилось, намагається пофіксити менталочку, отримує задоволення завдяки бізнесу (Тесла це ж круто, еге ж?) і особливо не париться.

Режисер пише сатиру на сучасний порядок речей — звідси в фільмі:

  1. ковід (бугага, як Мадонна, ой, Бьорді, проводить вечірки і приїжджає в прозорій масці),
  2. мужицька ідеологія у чувака з сильною та розумною мамою,
  3. діти як крипта,
  4. товари від зірок, по типу спортивок Мадонни чи комбучі від Джареда Лето,
  5. cancel culture,
  6. заборона куріння в саду,
  7. секс заради просування…

І ще багато чого, якщо покопатись. 

То в чому проблема?

Проблема цього фільму як детективу — розв’язка дуже примітивна. 

Але ж це не детектив. Це сатира. Тому, як сатира він дуже ок. Хіба… Хіба автор не знає, що з цим робити, і тому не може нам сказати. 

Він ніби каже: “Дивіться, дітки, світ отакий. Але я хз, що з цим робити”. 

Якщо Ножі Наголо ніс доволі просту ідею гуманності — перемагає дівчина, яка творить добро — то Скляна цибуля не дає нам прямої відповіді, що робити. Головна героїня перемагає, бо діє так само як і головний “злодій”… І отримує ті ж самі наслідки. 

Тобто система лишається стабільною. Де політики, інфлюенсери, науковці та поп-діячі на підсосі у того, хто сильніше. 

І оце проблема Скляної цибулі, як соціальної драми. 

Ніц не змінилось. 

Живіть з цим.

Передвістники

Окремо скажу за передвістники.

Це такий прийом, коли в творі на початку завуальовано кажуть, що буде далі. Ну, тобто, все вказує на кінець з самого початку. При першому перегляді цього не помічаєш, але коли дивишся вдруге. Від того при повторному перегляді ловиш кайф. 

Райан Джонсон любить то. 

І тут з одного боку режисер трохи жартує з себе, коли Бенуа Бланк починає агритись на Ілона за “покласти заряджений пістолет і вимкнути світло”, а з іншого боку — дивись на запрошення. 

Там, по-перше, сказано про “моє таємниче убивство”. І це дійсно його вбивство, яке лишається для нас таємницею до другої частини. 

По-друге, сказано повідомити про дієтичні обмеження. Саме через алергію на ананаси гине інфлюенсер. Хоча… Вони ж їздять кожен рік, Ілон прекрасно знає про це. 

Ну, і ще дрібниці: 

  1. Майлз розказує, чим завершиться фільм, коли в першій частині розповідає про Руйнацію.
  2. Бенуа на початку грає в Imposter — гра, де треба знайти зрадника серед своїх — і програє.
  3. На початку науковець ставить питання, чи Ілон геній чи дебіл.
  4. Ще щось, що ми не помітили з першого разу. 

Подобається мені то дуже


Це перша з трьох частин огляду на Скляну цибулю. Всього частин три: про що, чого вчить і що поганого вчить. Всі три частини доступні на патреоні.

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *